روش های مراقبت از فرش ماشینی
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

روش های مراقبت از فرش ماشینی قالی کاشان

هر وسیله ای در خانه نیاز به مراقبت دارد. چرا که با یک مراقبت درست از محصول مورد نظر عمر آن وسیله افزایش پیدا می کند. در مراقبت از هر کالا فرش در اولویت قرار دارد. چرا که با توجه به قیمت بالای فرش تعویض مجدد آن کار بسیار دشواری است. افراد و به خصوص خانم ها با توجه به تجربیاتشان، از روش های بسیاری برای مراقبت از فرش آگاه هستند اما گاهی یک روش اشتباه باعث از بین رفتن الیاف فرش می شود. در ادامه این مقاله شما را با روش های مراقبت از فرش ماشینی آشنا خواهیم کرد.

مراقبت از فرش ماشینی

از مهم ترین موارد مراقبت از فرش ماشینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. جاروبرقی کشیدن به صورت اصولی بر روی فرش

2. مراقبت از فرسوده نشدن ریشه های فرش ماشینی

3. جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به داخل الیاف فرش ماشینی

4. نحوه صحیح قرار دادن فرش به گونه ای که هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

5. از بین بردن لکه های به وجود آمده از روی فرش ماشینی

6. مراقبت جدی در صورت حمل و نقل فرش ماشینی

7. ترمیم شکستی یا تاخوردگی در فرش ماشینی

اصول تا کردن فرش

امروزه به دلیل وجود درصد کمی از الیاف پنبه در فرش، از شکستگی و تاخوردگی در فرش جلوگیری می شود. اما اگر نیاز به انبار کردن یا حمل و نقل فرش بود لازم است فرش را لول یا به اصطلاح لوله کنید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. برای فرش های دستباف در صورت تا کردن مشکلی ایجاد نمی شود چرا که به صورت دستی بافت شده و کیفیت بالاتری نسبت به فرش های ماشینی برخوردار می باشد. اما فرش های ماشینی در صورت تاکردن دچار آسیب جدی می شوند و موج هایی در بافت فرش ایجاد می شود. که لازم است فرش را لول کنید. اگر فرش ابعاد بزرگی دارد با کمک چند نفر به لول کردن آن بپردازید. هرچه لوله کردن فرش محکم تر باشد، سالم تر خواهد ماند.

نحوه پهن کردن فرش

اگر مایل هستید برای فضای 12 متری، پوششی را خریداری کنید لازم است فرش را طبق همان سایز یا کمی کوچک تر انتخاب کنید. خرید یک فرش بزرگ تر از ابعاد فضای موجود باعث شده تا به لبه های جمع شده فرش آسیب وارد شده و الیاف به مرور از بین برود. در جهت دیگر فرش را در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. از فرش هایی با شانه و تراکم بالا در مکان های پر رفت و آمد استفاده نکنید. در صورت جلوگیری از نفوذ آلودگی پیشنهاد می شود از یک فرشینه یا به اصطلاح رو فرشی برای پوشش فرش اصلی خود استفاده کنید تا عمر فرش طولانی شود.

جلوگیری از رطوبت

در فضاهایی مانند آشپزخانه فرش رطوبت بیشتری را به خود جذب می کند و در نتیجه باعث پوسیدگی آن می شود. برای جلوگیری از این مسئله فرش را در مرکز آشپزخانه و با فاصله از کابینت ها قرار دهید تا رطوبت کمتری را به خود جذب کند. نکته دیگر برای جلوگیری از این مسئله قرار ندادن گلدان بر روی فرش می باشد. در هنگام آبیاری گلدان، آب به الیاف فرش راه یافته و به مرور زمان باعث فرسوده شدن فرش می گردد.

عدم هوارسانی به فرش

الیاف فرش ماشینی برای سالم ماندن نیاز به عبور جریان هوا دارند. گاهی اوقات برای سالم ماندن از ریشه فرش از چسب استفاده می کنند. که این مسئله جدای از نفوذ مواد شیمیایی چسب به داخل ریشه، به دلیل نرسیدن هوا باعث پوسیدگی ریشه ها می گردد. در موارد دیگر مانند وجود اجسام سنگین بر روی فرش مانع از هوارسانی به فرش شده و برای جلوگیری از آن مکان فرش را در یک مدت زمان مشخصی تغییر دهید. لازم به ذکر است در صورت کاور کردن فرش و قرار دادن آن در داخل انبار، در یک تایم زمانی مشخصی محصول را از کاور بیرون اورده و اجازه دهید در بافت آن هوا جریان داشته باشد.

فرش ماشینی کاشان

اگر مایل به خرید فرش کاشان هستید با مراجعه به سایت قالی کاشان تنوع محصولات را ملاحظه بفرمایید و فرش مورد پسندتان را طبق قیمت کارخانه خریداری کنید. ارسال محصولات فروشگاه قالی کاشان به سراسر ایران رایگان است.





:: برچسب‌ها: فرش ماشینی , خرید فرش , فرش کاشان , فرش باکیفیت , خرید فرش ارزان , خرید فرش ماشینی , قیمت فرش , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: